Noordzee Vissen

Maandag, 29 mei 2017

Afgelopen zondag, 28-05-207 was het zover om met de vereniging te gaan vissen op de Noordzee..
Met 27 vissers aan boord, waaronder 3 junioren, vertrokken we om 07.00 uur vanaf Neeltje Jans met de Maatje Adriana op advies van de schipper richting De Meerkerk.

Voor vele was het de eerste keer dat ze de Noordzee opgingen, maar vol verwachting want nu zou men eindelijk eens een keer vis kunnen vangen, althans volgens de kenners!!

Nadat alle deelnemers tijdens de boottocht een lotje hadden getrokken op welk plekje ze op het schip plaats mochten nemen, gingen we om 9 uur voor anker en werden de eerste hengeltjes ingegooid.

Dat het advies van de schipper om bij De Meerkerk voor anker te gaan geen slechte keuze was werd al snel duidelijk want er werd meteen volop vis gevangen. Zo goed zelfs dat Ger na een rondje langs de deelnemers,halverwege de dag, de schipper kon meedelen dat er geen behoefte was om koers te zetten naar dieper water.

Het werd uiteindelijk een zonovergoten dag met veel schar, wijting, verschillende soorten makreel, een Pieterman. De opmerkelijkste vangst kwam op naam van Michel Dierks met een mooie haai (zie onderstaande foto).

Om 2 uur werd het tijd om het anker te lichten en weer richting Neeltje Jans te varen. De groepsfoto met veel voldane gezichten  zegt voldoende. Terugkijkend was het meer dan een geslaagde dag die zeker voor herhaling vatbaar is!!