Leen Hartvelt Koninklijk onderscheiden

Zondag, 14 januari 2018

Alhoewel hij in Roosendaal woont, spelen al de verdiensten van Leen Hartvelt zich af in de gemeente Moerdijk. Om die reden is besloten dat burgemeester Jac Klijs hem vanmiddag mocht laten weten dat hij is benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.
Dit gebeurde tijdens de Algemene Ledenvergadering van onze visvereniging Schietertje in Fijnaart.

“Een complete overval”, zo noemde Leen Hartvelt de manier waarop hij zondagmiddag koninklijk werd onderscheiden. De 64-jarige secretaris/penningmeester van hengelsportvereniging Het Schietertje uit Fijnaart was volop bezig met de algemene ledenvergadering van zijn club toen de burgemeester van de gemeente Moerdijk de Graanbeurs binnenstapte. Het eerste wat in hem op kwam was dat de burgemeester een speciale beker kwam uitreiken, maar toen in zijn kielzog fotografen, familieleden en vrienden van Leen kwamen binnen gelopen, begreep hij wel hoe laat het was.

Leen is al 42 jaar bestuurslid van onze visvereniging, waarvan 32 jaar als secretaris en daarnaast ook nog 6 jaar als penningmeester. Daarnaast is hij van 2008 tot 2014 vicevoorzitter geweest van voetbalvereniging Oranje-Blauw ’14 (voorheen voetbalvereniging Chrislandia) in Heijningen.
Naast de Koninklijke Onderscheiding die Leen mocht ontvangen, hadden de leden van de vereniging ook aan zijn moeder, schoonmoeder, schoonzus en vrouw gedacht. Zij mochten ieder een mooie bos bloemen in ontvangst nemen. Ook heeft Diana Roks nog een speciaal presentje voor Leen gemaakt. In een emotionele speech bedankte Leen allen hartelijk en sprak hij een aantal mooie en lovende woorden over onze visvereniging.

Leen, mede namens alle leden van onze vereniging wil ik je van harte feliciteren met je koninklijke onderscheiding.

FOTO TIES STEEHOUWER.