Johan van Schoonhoven wint tweede Winkle Picker wedstrijd Het Schietertje

Zondag, 22 april 2018

Afgelopen zondag heeft onze vereniging in de Roosendaalse Vliet de tweede Winkle Picker wedstrijd georganiseerd.

Het was weer een bijzonder lastige vangstdag. Het voer en het aas waren vaak voor de paaiende brasems te min. Toch waren er enkele mooie vangsten te noteren.

De winnaar van de dag was Johan van Schoonhoven (vak 1) met 13.425 gram. Als tweede kwam Leen Hartvelt (vak 2) met 12.720 gram. Derde werd Rinus Janssen met 5.000 gram. Jan Noordijk vierde met 4.200 gram en vijfde werd Danny Feijtel met 1.925 gram.

De ranglijst bij de kanjerkoning wordt aangevoerd door John Jongmans met een brasem van 63 cm.

Jeugdlid Robin van der Weerd neemt dit seizoen ook voor het eerst deel aan het Wickle Picker Kampioenschap.
Robin is vaak aan de waterkant te vinden en heeft al bijzonder mooie vangsten mogen noteren, waaronder een snoek van meer dan een meter. Nu wil hij graag het vissen met de Wickle Picker onder de knie krijgen, en na wat wij gezien hebben gaat hem dat zeker lukken en alle deelnemers aan het Wickle Picker kampioenschap wensen hem daarbij veel succes.

Uitslag en tussenstand