Noordzee vissen 2018

Zondag, 3 juni 2018

Na het succes van vorig jaar was het afgelopen zondag, 3-6-2018 weer zover om met de vereniging te gaan vissen op de Noordzee..
Met 26 vissers aan boord, waaronder 3 junioren, vertrokken we om 07.00 uur vanaf Neeltje Jans met de Maatje Adriana richting De Meerkerk.

Nadat alle deelnemers tijdens de boottocht een lotje hadden getrokken op welk plekje ze op het schip plaats mochten nemen, gingen we om 9 uur voor anker en werden de eerste hengeltjes ingegooid.

Evenals vorig jaar was het ook deze keer weer een dag waarop door iedereen volop vis werd gevangen. Ook deze keer was er geen behoefte om koers te zetten naar dieper water. In feite waren de vangsten nog beter dan het jaar er voor als we kijken naar afmetingen van de vissen die er gevangen zijn.

Het werd uiteindelijk een zonovergoten dag met veel schar, schar, bot, wijting, verschillende soorten makreel, en een super tong. De opmerkelijkste vangst kwam op naam van Robin van der Weerd met een mooie gladdehaai (zie onderstaande foto).

Om 2 uur werd het tijd om het anker te lichten en weer richting Neeltje Jans te varen. De groepsfoto met veel voldane gezichten zegt voldoende. Eenmaal aangekomen bij de sluis bleek deze defect te zijn. Op advies van de schipper werd aangemeerd aan de kade voor de sluis. De chauffeurs konden vanaf daar naar hun auto lopen. De achterblijvers hadden ondertussen alle visspullen op de kade gelegd en kon iedereen toch nog op tijd huiswaarts keren.
Terugkijkend was het meer dan een geslaagde dag die zeker weer voor herhaling vatbaar is!!
Mede namens de deelnemers willen wij Ger Lips en Reinier Reijnders bedanken voor de organisatie.