Geert Frijters wint eerste Binnenwaterwedstrijd

Zondag, 20 juni 2021

Op zondag 20 juni was het eindelijk zover. De wedstrijdvissers van het Schietertje mochten hun eerste individuele krachtmeting aan fort Sabina Henrica houden. Met de Corona regels als leidraad volgend, trok Martin Kannekens voor alle aanwezigen hun plaatsnummer. Verrassingen waar men zit, is altijd kenmerkend bij zo´n wedstrijd. Vooraf worden de winnaars al aangewezen op basis van de opgedane kennis in de weken vooraf tijdens het vrije vissen.
Maar zoals altijd komen die voorspellingen voor 99% niet uit en gaan anderen met de eer strijken. Het heeft geregend, de wind is gedraaid, het is zonnig of koud, kortom niets is voorspelbaar tijdens het vissen.
Met 17 deelnemers was het parcours mooi en gelijkmatig verdeeld. Het ging er tijdens het wegen heel spannend aan toe. In de fortgracht waren de hengelaars aan de zogenaamde lage kant deze dag heel sterk met de vangsten. Het ging over vele kilogrammen, maar de uiteindelijke topper was Geert Frijters met 14725 gram.  De grootste vis van de dag was voor Leen Hartvelt met een brasem van 60 cm. Aangaande de puntenverdeling gaat het over 2 puntvakken. De fortgracht en de put.
In de Put was de vangst aanzienlijk lager, maar ook niet heel slecht.  Daarentegen wel heel spannend. Adrie Roks pakte in de laatste 10 minuten de uiteindelijke winst van 50 punten , omdat hij een prachtige 40+ giebel wist te vangen.
De kop is eraf. En de hengelaars genieten weer met volle teugen.  Hieronder de daguitslag.

Uitslag 1w Binnenwaterwedstrijd 20 juni 2021.