Jan Noordijk sterk, wint 5e Binnenwaterwedstrijd

Maandag, 13 september 2021

Jan Noordijk was onnavolgbaar voor de rest van de aanwezige hengelaars aan fort Sabina Henrica.
Hij ving de hele wedstrijd door en kwam tenslotte op 15.600 gram uit in de fortgracht. Adrie Roks volgde hem op bijna 50% van zijn vangst met 7.450 gram. Joop van Oorschot, de laatste wedstrijden op dreef ,bood 7.075 gram aan. De grootste vis, een brasem van 55 cm was ook voor Jan. Aan de putzijde lagen de vangsten dichterbij elkaar. Gerard Meeuwisse pakte met een brasem van 61 cm en een totaalgewicht van 3.800 gram zowel de dag overwinning als de grootste. Gevolgd door Rien Nuiten met 2.975 gram en Toon van Est met 2.175 gram.

In het totaal tussenklassement gaat Geert Frijters nog aan kop, maar Leen Hartvelt en Adrie Roks zijn op gelijke hoogte gekomen.
Voor de uiteindelijke overwinning bij het Binnenwaterkampioenschap zijn echter nog vele kandidaten in de race.
Het zal een spannende laatste wedstrijd worden a.s. zondag. En mispakken is definitief verliezen.