Geert Frijters Binnenwaterkampioen 2021

Dinsdag, 21 september 2021

Na een spannend visseizoen om het Binnenwaterkampioenschap 2021 aan fort Sabina Henrica werd Geert Frijters afgelopen zondag kampioen. De wedstrijdspanning was groot, daar er zeker nog minimaal 5 deelnemers grote kans hadden.

Dat het een nek-aan-nek race was, werd duidelijk nadat de weging van de 6e en tevens laatste wedstrijd had plaatsgevonden.
Tussen de eerste 8 deelnemers in het eindklassement zat uiteindelijk maar 6 wedstrijdpunten verschil. Geert Frijters behaalde de titel net voor Jan Noordijk, tweede, en Leen Hartvelt, derde. De eerste vijf werden volgemaakt door Johan van Schoonhoven, die ook de laatste wedstrijd won en Adrie Roks.

Geert Frijters had dit seizoen een vliegende start met het maximale aantal punten van 100 in de eerste twee wedstrijden.
De wedstrijden daarop kroop het deelnemersveld steeds dichter naar elkaar toe, maar Geert pakte met 49 punten naast Jan Noordijk, die er 50 pakte in de allerlaatste wedstrijd net voldoende om zijn concurrenten voor te blijven.

Kanjerkoning werd Leen Hartvelt met een snoek van 80 cm.