Johan van Schoonhoven sluit seizoen af met winst in 6e Binnenwaterwedstrijd

Maandag, 20 september 2021

De 6e Binnenwaterwedstrijd aan fort Sabina Henrica van het Schietertje was buitengewoon spannend.
Er waren veel kanshebbers op de titel van 2021. En een er van was Johan van Schoonhoven. Hij eindigde in de eindklassering uiteindelijk 4e, maar hij ging vol door tot de allerlaatste minuut. Want hij won deze wedstrijd met 14.125 gram, waarbij hij Fred Kwist met 13.550 gram en Leen Hartvelt met 11.075 het nakijken gaf aan de fortkant.  Het bracht hem 50 klassementspunten, maar kwam net tekort over het gehele seizoen. Toon van Est ving de grootste aan deze zijde met een brasem van 60 cm. Jan Noordijk won glansrijk de andere sector met 9.225 gram. Geert Frijters met 3.575 gram en Jan de Rooij met 1.750 gram werden respectievelijk 2e en 3e aan de Putzijde. Jan Noordijk pakte hier de dagkanjerkoning met een brasem van 62 cm.