Geert Frijters haalt uit en wint derde Winkle Picker wedstrijd

Maandag, 9 mei 2022

Geert Frijters haalde bijna 10 kg binnen. Het was een wedstrijd waarbij de verwachtingen qua vangsten niet heel hoog waren gespannen. Tijdens de wedstrijd werd hier en daar een visje gevangen. Maar toch waren die visjes beslist wel aan de maat. Grootste deel waren brasems van tussen de 50 en 63 cm. Waardoor het uiteindelijke toch een heel spannende meting werd. Geert was niet alleen dagwinnaar, maar pakte ook de grootste van de dag met een brasem van 63 cm. Rien Nuiten had wel de meest bijzondere vangst met een zeelt van 3.000 gram. Martin Kannekens had ruimschoots de grootste kunnen laten wegen, maar door een ongelukkige of slimme manoeuvre van de karper brak zijn lijn. Helaas. In het andere vak zaten de eerste drie slechts 350 gram uit elkaar. Maar Peter Tak, die toch al heel sterk vist bij de Winkle Picker wedstrijden tot nu toe trok aan het langste eind. Hierdoor versterkt hij zijn koppositie in het Algemeen Klassement. De wedstrijd werd gevist aan Numansdorp. De volgende is pas in october en weer aan Numansdorp.

Hieronder de daguitslag en het tussenklassement na 3 wedstrijden.
Zie ook Menu linksboven, foto-albums. 2022 Winkle Picker Kampioenschap. En Menu > Wedstrijd info > 2022 Winkle Picker totaal uitslag