Het Schietertje neemt belangrijke stap en schaft AED aan.

Donderdag, 30 juni 2022

29 juni 2022
AED

De Fijnaartse hengelsportvereniging Het Schietertje heeft besloten tot aanschaf van een AED.
AED staat voor een Automatische Externe Defibrillator. Dit is een draagbaar apparaat, dat het hartritme weer kan herstellen bij een hartstilstand. Dit gebeurt door het geven van een elektrische schok. Bron: Hartstichting.

Tijdens wedstrijden zijn er veel hengelaars aan de waterkant en er is altijd een risico op een hartstilstand, zeker gezien de toenemende leeftijd. Dan is iedere seconde, die gewonnen kan worden, belangrijk om een mensenleven te redden.

De vereniging heeft onder de wedstrijdhengelaars gevraagd, wie al een training om het apparaat te bedienen heeft gehad en wie
een training zou willen hebben. De leden zijn zeer enthousiast en minstens 12 leden zullen hieraan meedoen of zijn reeds in het bezit van een certificaat.

Het Schietertje zet hiermee een unieke stap.