Jan Noordijk zet concurrentie in laatste wedstrijd opzij en wordt Binnenwaterkampioen Het Schietertje 2022.

Maandag, 19 september 2022

18 september 2022
Binnenwater 6 en eindstand 2022

Zie ook MENU >  WEDSTRIJD INFO > 2022 Binnenwater totaaluitslagen.

Onderstaande foto:
Jan Noordijk, Binnenwaterkampioen 2022

Jan Noordijk was tijdens het Binnenwaterkampioenschap 2022 uiteindelijk duidelijk de beste.
Hij won de laatste wedstrijd met grote afstand qua gewicht, 9.625 gram, op nummer twee Fred Kwist , 7.275 gram, die tenslotte ook tweede werd in de eindstand.

Beide hengelaars kregen 50 punten. De een zat in de fortgracht van Sabina Henrica en de andere in Put , d.w.z. het stuk van de Vleije..
De vangsten in het algemeen waren bescheiden, en dit was geheel toe te schrijven aan de weersveranderingen in de laatste weken.
Daar waar de zomer vrij stabiel weer kende, ging het de laatste weken los met wind en regen.
Martin Kannekens pakte met het gewicht van 4.250 gram de derde plaats vandaag.
De kanjerkoning was in vak 1 Jan Noordijk met 54 cm , terwijl Adrie Roks in vak 2 55 cm liet meten.
De uiteindelijke Kanjerkoningtitel ging naar John Jongmans met een brasem van 62 cm.

Wil Nuiten gz zat vandaag niet in het goede vak om in de laatste wedstrijd van het seizoen tot een topscore van 50 punten te komen, waarmee hij de titel had kunnen veroveren. Hij eindigde als in het eindklassement op de derde plaats.
De top 5 werd volgemaakt door Rien Nuiten op de vierde plaats met evenveel punten als Wil, maar qua gewicht haalde hij het niet.
Martin Kannekens maakte de top 5 vol.

Het was een hengelsportseizoen  met de vaste stok aan fort Sabina Henrica met mooie vangsten, maar ook mindere goede in de Vleije. Maar deze onvoorspelbaarheid maakt het precies heel spannend tot aan de laatste minuut. Pas na meting in de zesde en laatste wedstrijd werd er duidelijk wie de Binnenwaterkampioen was geworden. Het deelnemersveld was ook weer heel erg aan elkaar gewaagd, en ook dat draagt geweldig bij om er een prachtige competitie van te maken.