Gerard Meeuwisse wint 5e Winkle Wedstrijd onder moeilijke visserij.

Maandag, 10 oktober 2022

9 oktober 2022
Winkle Picker wedstrijd 5

Zie ook MENU > WEDSTRIJD INFO > Winkle Pickerkampioenschap totaal uitslagen

Onderstaande foto:
Gerard Meeuwisse, winnaar 5e Winkle Pickerwedstrijd

Het was nog schemerachtig, toen de wedstrijdhengelaars zich aan de Roosendaalse Vliet verzamelden voor het begin van de 5e Winkle Picker wedstrijd. Men zag de vis al springen, alhoewel de deelnemers toch niet gerust waren op een geweldige vangst vandaag.
En dat laatste kwam ook uit. Er werd gevangen maar het was werken en zoeken voor een vis. In vak 2 ging het beter dan in vak 1 en dat werd in de uitslag ook wel duidelijk.
Gerard Meeuwisse had vandaag de juiste combinatie van stek en aas gevonden. En werd eerste met 2.550 gram. In het andere vak was Jan Noordijk de beste met 1.875 gram, terwijl de top 3 in de dagvangst  compleet werd gemaakt door Rinus Jansen.
De kanjerkoning van de dag kwam ook bij Gerard terecht, een blankvoorn van 29 cm. In de tussenstand heeft Geert Frijters nog steeds de allergrootste met een brasem van 63 cm gevangen.

Het Winkle Pickerkampioenschap komt weer tot een spannend slot. Peter Tak, Jan Noordijk en Adrie Roks zijn de grootste kanshebbers. A.s. zondag valt de beslissing.