Rien Nuiten sluit Winkle Picker seizoen sterk af.

Woensdag, 19 oktober 2022

16 oktober 2022
Winkle Picker wedstrijd 6

Zie ook MENU > WEDSTRIJD INFO > Winkle Pickerkampioenschap totaal uitslagen.

Onderstaande foto:
Rien Nuiten, winnaar 6e Winkle Pickerwedstrijd.

De laatste Winkle Pickerwedstrijd 2022 werd vervist aan de Roosendaalse Vliet. Na de gebruikelijke uitloting
vond iedereen het plek van de buurman beter, maar dat kun je pas zeggen na de wedstrijd.
Het werd een spannende wedstrijd, aangezien het voor Peter Tak, Jan Noordijk en Adrie Roks direkt om een plaats
in de top ging. De vangsten in gewicht waren pover, maar er  werd hier en daar nog wel voldoende kleinere vis gevangen. Van blankvoorn, baars, grondel tot aan hier en daar een verdwaalde brasem.

Rien Nuiten pakte zo'n brasem en dat met de nodige andere vissen bracht hem de dagoverwinning met 2.975 gram. Kort gevolgd door Peter Tak met 2.845 gram en Jan Noordijk 2.425 gram.. Allen in vak 2, terwijl in vak 1 de vangsten nog minder waren en Geert Frijters en Gerard Meeuwisse op hetzelfde gewicht uitkwamen, namelijk 1.400 gram en vakwinnaar werden. De kanjerkoning van de dag werd gevangen door Rien Nuiten, een brasem van 44 cm.