Addie Roks de onbetwiste Buitenwaterkampioen van Het Schietertje in 2022

Dinsdag, 20 december 2022

20 december 202
Buitenwaterkampioenschap eindstand 2022

Zie ook MENU > Wedstrijd Info > 2022 Buitenwaterkampioenschap uitslagen totaal.

Onderstaande foto:
Addie Roks : Buitenwaterkampioen 2022 Het Schietertje

Addie Roks viste een heel sterk seizoen Buitenwater. Hij wist als enige deelnemer alle wedstrijden vis te vangen en kwam in de dagklassering niet lager dan een 3e plaats. Uiteindelijk kwam het wel op de allerlaatste wedstrijd van het seizoen aan.
Want er waren meer kanshebbers, die kortop zaten, zoals Harry Beck en Peter Tak. Het ging om de allerlaatste punten.
En mispakken kon ook voor Addie, die als koploper de laatste wedstrijd inging toch nog een zware tegenvaller worden als zijn directe concurrenten de maximale vakpunten zouden binnenhalen. Maar zover kwam het niet. Na aftrek van de 2 minste wedstrijden van het seizoen, er tellen 7 van de 9 wedstrijden, kon Addie zich Kampioen 2022 Buitenwater van de Fijnaartse hengelsportvereniging  het Schietertje noemen. Harry Beck kwam uiteindelijk 2 wedstrijdpunten tekort en werd tweede in de eindstand, terwijl daar weer 2 wedstrijdpunten achter Peter Tak op de derde plaats eindigde. Kortom het was een spannende Buitenwatercompetitie tot de allerlaatste minuut. Jan den Besten werd de Kanjerkoning 2022 Buitenwater met een zeebaars van 42 cm.