Het Schietertje organiseert AED training

4 februari 2023
AED training

Zie ook MENU >  foto's > 2023 AED training

Onderstaande foto: Geert Frijters en Peter van den Bosch bezig met de training AED.

Afgelopen zaterdag hield de Fijnaartse Hengelsportvereniging Het Schietertje voor de eerste keer een AED training onder leiding van Karin Kuin. Naast de theorie en de feedback van de deelnemers of ze een dergelijke situatie zelf al hebben meegemaakt, werd er volop geoefend. In het begin duidelijk de signalen van de hartaanval proberen te herkennen naar het direct aansturen van omstanders.
Verder de ademhalingsoefening en uiteindelijk het oefenen op een pop met het masseren van het hart. Het was een intensieve ochtend, maar de deelnemers waren heel tevreden. En blij dat de vereniging een dergelijke training mogelijk maakt.
Afgelopen jaar werd een AED aangeschaft. Deze wordt bij iedere wedstrijd meegenomen naar de waterkant, want de risico's nemen toe naarmate men ouder wordt. Hopelijk behoeven we het nooit te gebruiken, maar mocht het toch gebeuren dan zijn er inmiddels een 15-tal leden (wedstrijdvissers), die hierbij kunnen helpen. Aan deze training namen 7 personen deel. Het bestuur is nu ook geheel getraind.