Regerend Winkle Picker kampioen Peter Tak heeft in nieuwe seizoen een super start.

Maandag, 24 april 2023

24 april 2023
Winkle Picker 1

Onderstaande foto: Peter Tak, winnaar eerste Winkle Pickerwedstrijd 2023.

Voor het eerst na jaren elders te hebben gevist met de Winkle Picker werd nu het parcours aan De Mark bij Standdaarbuiten
uitgezet. Iedereen had er weer zin in na maanden van lagere wedstrijdactiviteiten. Na het praatje de eerste loting over 2 vakken.Het aantal deelnemers was met 17 heel goed. De karretjes werden weer beladen en iedereen vertrok naar zijn getrokken plaatsnummer.
Bij het ingooien zie je iedereen twijfelen waar moet je vissen kortbij, in het midden tegen de overkant. Staat er lichte trek in het water, kortom de wedstrijdonzekerheid was aanwezig. Maar ja, je moet keuzes maken. Peter Tak maakte in ieder geval de juiste keuze.
En liet zien, dat zijn vorig jaar gewonnen titel wat hem betreft herhaald gaat worden. Echter de concurrentie is groot..... en scherp.
Hij won de eerste Winkle Picker (Feeder) wedstrijd met 3625 gram. In het andere vak was Rien Nuiten de beste van de dag met 2650 gram. Hij pakte tevens de dagkanjerkoning met een brasem van 48 cm. Na afloop waren de verhalen weer mooi om te horen. De algemene lijn was wel dat de grondels en posjes actief waren geweest en de grotere vis wat minder.
Het seizoen 2023 om het Winkle Pickerkampioenschap was weer van start. As. zondag de tweede wedstrijd aan hetzelfde parcours.