Peter Leest wint tweede Winkle Pickerwedstrijd

Maandag, 1 mei 2023

30 april 2023
Winkle Pickerkampioenschap wedstrijd 2

Zie ook FOTO-ALBUM > Winkle Picker 2023.

Onderstaande foto: winnaar tweede Winkle Picker wedstrijd Peter Leest.

De vangsten zijn nog altijd zeer mager. De tweede Winkle Picker (Feeder) wedstrijd om het kampioenschap van het Schietertje werd aan de Mark bij Standdaarbuiten gehouden. Maar de nacht was koud geweest en de weersvooruitzichten waren warm.
Dus iedereen gepakt en gezakt naar de vis stek die was geloot. De vangst was, zoals de laatste weken gewend, heel pover.
Een brasem, een winde, een voorn, en een aantal posjes of grondels en daar moesten de wedstrijdvissers het vandaag mee doen.
Peter Leest sprong er deze wedstrijd uitstekend uit en pakte met 3.450 gram de overwinning. En de brasem, die hij in de laatste seconden van de wedstrijd ving, bracht hem ook de dag kanjerkoning. In het andere vak was de eerste plaats voor Geert Frijters, die 2.225 gram liet wegen. Peter Leest steeg naar de kop positie in het tussenklassement. Op de voet gevolgd door Fred Kwist met hetzelfde aantal punten, maar net iets minder gewicht, namelijk 50 gram. De derde wedstrijd vindt plaats a.s. zondag aan de Roosendaalse Vliet. Een water, waar altijd verrassingen qua uitslag zijn. Het wordt spannend, dat is zeker.