Peter Tak pakt zijn tweede Winkle Picker dag overwinning.

Maandag, 8 mei 2023

Het Schietertje
7 mei 2023
Winkle Picker wedstrijd 3

Zie ook FOTO's > Winkle Picker 2023

Onderstaande foto: Peter Tak, winnaar derde Winkle Picker wedstrijd

De eerste wedstrijd dit jaar aan de Roosendaalse Vliet bracht niet geheel de vangst, waarop iedereen op hoopte.
De derde Winkle Picker  (Feeder) wedstrijd was weer bijzonder spannend. In een veld van 20 deelnemers sprong een aantal vangsten
er uit, maar dit was zowel omhoog als omlaag. Sommige moesten het met een paar kleine beten doen, maar anderen kregen stevige aanbeten en vingen brasems van ongeveer 3 kg. De hengelaars, die in de eerste wedstrijden van zich laten spreken te weten Peter Leest en Peter Tak, maakten hun huidige favorieten rol volledig waar. Peter Tak won de wedstrijd met maar liefst 10.650 gram in vak 1, terwijl Peter Leest in vak 2 met 6.750 gram de rest voor bleef. Nu de eerste drie wedstrijden zijn geweest, wordt de minste van het totaal in het tussenklassement afgetrokken. Want er tellen uiteindelijk 5 van de 6 wedstrijden voor het eindklassement. Oftewel er vervalt 1 wedstrijd. Dit betekent, dat Peter Tak en Peter Leest met de volledige 100 punten aan kop gaan. Het verschil zit in het totaal aantal grammen. Peter Tak gaat voorlopig ook aan de leiding met de Kanjerkoning, een brasem van 61 cm. Hoewel het kampioenschap nu op de helft is, kan de eindvoorspelling beslist nog niet worden gedaan. Het deelnemersveld zit dusdanig op elkaar dat er volop kanshebbers zijn voor de eindoverwinning.