Geweldige vangst bij Koppelwedstrijd, Fred Kwist en Kees Verstraten winnaars.

Maandag, 15 mei 2023

14 mei 2023
Koppelwedstrijd 1

Zie ook MENU > FOTO's > Koppelwedstrijden.

Onderstaande foto: winnaars eerste Koppelwedstrijd, Kees Verstraten (voor) en Fred Kwist (achter).

Het zonnetje zou vandaag schijnen, dus waren de deelnemers vandaag in opperbeste stemming. Aan de Nieuwkoopse Plassen werd in de vroege morgen gestart met een bakje koffie. En na het uitreiken van de dagvergunningen stapte iedereen in het bootje.
Het aantal koppels was vandaag beperkt, daar Moederdag en vakantie bij aantal koppels op het programma stonden.
Nadat ieder koppel een stekje had gevonden werden de vaste stokken en feederhengels ingetuigd. Het duurde even, maar het bleek achteraf een mooi vangstdag. Brasem, voorn, maar ook grote zeelten wisten het voer en het aas te vinden.
En na 7 uur vissen klonk de fluit en kwam de weegploeg in actie.
Iedereen had een brede lach en dat beloofde wat. Nadat zelfs een vangstcorrectie nodig was als gevolg van het reglement omtrent aantal grammen per leefnet kwamen Fred Kwist en Kees Verstraten als winnaars naar voren. Met een geweldige vangst van meer dan 50 kg, namelijk 51.150 gram. Ze hadden genoeg leefnetten, maar hadden niet verwacht dat er zoveel in zou zitten.
Gevolg , maximaal 2 gebruikte leefnetten van 20 kg, betekende een totaalvangst voor het klassement van 40.000 gram.

De uitslag was als volgt:

1. Fred Kwist en Kees Verstraten        :  40.000  punten.
2. Rien Nuiten en Adrie Roks               : 35.750  punten.
3. Leen Hartvelt en Koos Tak              :  28.600  punten.
4. Jan den Besten en Addie Roks        : 10.950  punten.

De tweede wedstrijd zal in september plaatsvinden.