Leen Hartvelt mooie vangst bij 4e WP-wedstrijd en sluit aan bij top 5 in tussenklassement.

Maandag, 5 juni 2023

4 juni 2023
Winkle Picker wedstrijd 4

Zie ook : MENU > FOTO's > Winkle Picker 2023

Onderstaande foto: Leen Hartvelt, winnaar 4e Winkle Picker wedstrijd.

De vierde Winkle Picker (Feeder) wedstrijd van het seizoen 2023 aan de Roosendaalse Vliet gaf voorafgaand het gevoel van weinig vangen. Er was flink geoefend door deze en gene in de afgelopen weken, maar er waren geen vreugdesprongen over geweldige vangsten. Na de loting zocht iedereen de toegewezen visstek op en na de nodige voorbereidingen werd om 08.00 uur het startschot gegeven. 4 uur alles uit de viskast halen om toch maar een visje te vangen. Het lukte Leen Hartvelt uiteindelijk om 9.150 gram op de weegschaal te brengen. Onverwachts, maar een mooie vangst. Er werd over het gehele parcours toch wel meer gevangen dan de oorspronkelijke ochtend verwachtingen waren geweest en in het andere vak, pakte Gerard Meeuwisse het maximale aantal punten (50) met een vangst van 5.625 gram. De dagkanjerkoning werd Peter Leest met een brasem van 60 cm.
In het tussenklassement veranderde er wel het een en ander. De top wordt aangevoerd door de regerende kampioen Peter Tak, gevolgd door Peter Leest met hetzelfde aantal totaalpunten over de beste 3 van de 4 wedstrijden. 1 Wedstrijd komt te vervallen aan het einde
van het seizoen. Fred Kwist moest vandaag de wedstrijd missen, gezien zijn buitenlandse vis trip op karper. maar handhaafde zich op de derde plaats. De winnaar van vandaag Leen Hartvelt steeg met stip naar de 4e plaats in het tussenklassement en Peter v.d. Bosch
maakt de top 5 compleet. Het kampioenschap ligt nog volledig open, hoewel Peter Tak en Peter Leest vooralsnog de beste troeven in handen hebben. De 5e en 6e wedstrijd zal in het najaar plaatsvinden. Wedstrijdparcours zal later bekend worden.