Wil Nuiten gz begint Binnenwaterkampioenschap 2023 sterk.

Maandag, 19 juni 2023

18 juni 2023
Binnenwaterkampioenschap wedstrijd 1

Onderstaande Foto: Winnaar eerste Binnenwaterwedstrijd , Wil Nuiten gz.

Afgelopen zondag was het weer toch wat anders dan afgelopen weken, wind gedraaid, wolken, spatje regen, broeierig,
kortom de vis vond dat ook. En door het veranderen van de luchtdruk verandert ook de beet. De vis bleef rustig zwemmen,
maar aasde niet. De hengelaars raakten zowat gefrustreerd door de bewegingen in het water, maar de dobber ging niet onder.
Gevolg was, dat er zelfs 4 nullen werden genoteerd in de fortgracht Sabina Henrica. En dat was beslist niet verwacht, gezien de redelijk goede vangsten in de afgelopen weken. De Vleije daarentegen liet wat meer vis zien, maar de karpers en brasem waren nog aan het paaien. Wil Nuiten gz kon na afloop toch nog 5.650 gram vis ter weging aanbieden. En won de wedstrijd.
In het andere vak werd Fred Kwist de vakwinnaar met 4.425 gram
Beiden waren zij zelfs vandaag in zo'n goede doen, dat zij ook de dagkanjerkoning in hun vak wisten binnen te hengelen.
Maar de aftrap is gegeven en er zijn nog 5 wedstrijden te gaan. Het zal in komende weken best spannend worden wie er een visje weet
 te verschalken.