Marien van Helden uitstekende vangst in 3e Binnenwaterwedstrijd en gelijk koploper bij tussenklassement

Maandag, 26 juni 2023

25 juni 2023
Binnenwaterkampioenschap , wedstrijd 3

Onderstaande foto: Marien van Helden, winnaar derde Binnenwaterwedstrijd.

Heel heel warm, een zomerse dag tussen het riet. Het is inmiddels niet meer vooraf te voorspellen waar de vis zich ophoudt.
Dus kan iedere week de winnaar komen uit onverwachte hoek. En vandaag was het duidelijk. De verwachting was, dat in de fortgracht
wel de nodige brasem gevangen zou worden, maar de uiteindelijke winnaar kwam uit de Vleije (de Put voor de vissers).
Marien van Helden pakte maar liefst bijna 10 kg, te weten 9.725 gram. en liet daarmee Rien Nuiten met 7.575 gram die de beste was in de fortgracht achter zich. Hij stoomde in het tussenklassement gelijk door naar de de eerste plaats.
Koos Tak, liet een brasem van 62 cm noteren en werd dagkanjerkoning in de Vleije en staat tevens eerste in het Kanjerkoning jaarklassement. Geert Frijters ving een brasem van 50 cm in de fortgracht en was daar de dagkanjerkoning.
Het laat zich aanzien, dat het een onvoorspelbaar kampioenschap gaat worden met de meeste gekke uitslagen van onverwachte 0 vangsten tot vangsten zelfs boven de 10 kg.