Peter Tak momenteel onnavolgbaar bij wedstrijdvissen. Wint 5e Buitenwaterwedstrijd.

Donderdag, 2 november 2023

29 oktober 2023
Buitenwaterwedstrijd 6

Onderstaande foto: Peter Tak, winnaar 6e Buitenwaterwedstrijd.

Peter Tak is momenteel de te kloppen wedstrijdvisser. Na zijn successen bij het Winkle Picker kampioenschap 2023, gaf hij vol gas bij de 6e Buitenwaterwedstrijd. Hierdoor won hij 3 wedstrijden bij Het Schietertje uit Fijnaart op rij. In principe de 5e, maar de officiële 5e wedstrijd werd vanwege de slechte vangsten in het voorjaar verplaatst naar zondag 12 november a.s. Het is inmiddels heel spannend aan de kop van het Buitenwaterklassement, daar hij dus 50 punten pakte en Harry Beck 49 punten in het andere vak (2). Gevolg is, dat beide hengelaars in het tussenklassement gelijk opgaan en alleen de centimeters de uiteindelijke rangschikking bepalen. Marien van Helden was de vakwinnaar in vak 2, en was tevens de kanjerkoning van de dag met een zandhaai van 80 cm. De opkomst was vandaag wel bescheiden, wat een gevolg was van de bijzonder slechte vangsten in het voorjaar. Zelfs een wedstrijd zonder een enkele vis over het gehele parcours. Er tellen 6 van de 9 wedstrijden tenslotte en er kan dus nog van alles gebeuren.