Marien van Helden klopt op de deur en wint Buitenwaterwedstrijd.

Dinsdag, 14 november 2023

12 november 2023
Buitenwater 6

Onderstaande foto: winnaar Marien van Helden, Buitenwaterwedstrijd 6.

En daar is hij weer, Marien van Helden, winnaar van de 6e Buitenwaterwedstrijd 2023 van hengelsportvereniging Het Schietertje uit Fijnaart. Niet zo maar een overwinning, maar een klinkende overwinning. 122 cm meer dan Giel Frijters in hetzelfde vak.
Marien pakte 920 cm en Giel  798 cm. Voor de klassement punten was dat voor Giel minder, want hierdoor pakte hij 49 punten.
Peter Tak had minder vis met 786 cm, maar zat in het andere vak en dus 50 punten. Gevolgd door Harry Beck met 584 cm.
De vangsten waren dus uitstekend deze dag en de Buitenwatervissers genoten dan ook met volle zoutwater teugen.
In het algemeen tussenklassement gaat Peter Tak na 6 wedstrijden aan de leiding gevolgd door Harry Beck. Maar er komen nog 3 wedstrijden aan in de komende weken en van de dan geviste 9 wedstrijden tellen er 7. Dus de strijd ligt geheel open om de felbegeerde zoutwatertitel Buitenwaterkampioen 2023.