Maikel Otto wint 2e Winkle Pickerwedstijd onder winterse omstandigheden.

Maandag, 22 april 2024

Het Schietertje
21 april 2024
Winkle Picker W2

Onderstaande foto: Maikel Otto, winnaar 2e Winkle Picker wedstrijd.

De omstandigheden waren bar en boos tijdens de 2e Winkle Pickerwedstrijd van het Schietertje aan de Roosendaalse Vliet.
Bij aankomst van de deelnemers viel de regen met bakken uit de lucht. En het was ook nog eens koud.
Klappertandend werden de hengelspullen uit de auto gehaald en de winterkleding deed vandaag uitstekend dienst.
De wind die uit het noorden kwam, wakkerde ook nog eens aan in het eerste uur en bij het inwerpen zat iedereen regelmatig 10 meter naast zijn voer te vissen. Het werd dan ook pijnlijk duidelijk na de wedstrijd, dat de vangsten heel heel mager waren geweest.
Echter Maikel Otto trok zich hier niets van aan en liet zien, dat met de nodige concentratie je best een visje kon vangen. Zelfs een prachtige baars van 40 cm ontkwam niet aan zijn vangdrift.
Hij won de wedstrijd voor Reinier Reijnders, die de grootste vis van de dag ving, een brasem van 42 m.
In het andere vak waren de vangsten nog minder, maar de winnaar van vorige week Rinus Janssen, liet zich niet van zijn stuk brengen.
Hiermee behield hij zijn eerste plaats in het tussenklassement met een gelijk aantal punten als Maikel namelijk de volledige 100.
De slechtste van de 6 te vissen wedstrijden valt weg. En inmiddels is er nu al voor 50% van het deelnemersveld al een 0-vangst genoteerd. In de komende wedstrijden zal het nog een geweldige vraagteken zijn met de moeizame vangsten dit jaar of iedereen het bij 1 nul zal laten. De verwachting is van niet. Maar de toekomst is onvoorspelbaar. Eerstvolgende wedstrijd zal aan het Wilhelminakanaal zijn op 9 juni.