Jan Noordijk declasseert de rest.

Zondag, 1 september 2024

1 september 2024
Binnenwater wedstrijd 4

Onderstaande foto: Jan Noordijk, winnaar 4e Binnenwaterwedstrijd.

Als je meer dan drie keer zoveel vis vangst als je naaste belagers, nummer 2 en 3 in de dag uitslag, dan kun je met recht spreken over een topwedstrijd. Jan Noordijk liet dit zien. Hij pakte maar liefst 20.975 gram. Dit was de eerste keer sinds de invoering van het vissen met 2 leefnetten, dat er boven de 20 kg werd aangeboden om te wegen. Marien van Helden won het andere vak met 5.950 gram en Geert Frijters was in de dag uitslag derde en zat in het punten vak bij Jan met 6.350 gram.
In het Algemeen Klassement voert Jan de ranglijst aan, gevolgd door Fred Kwist. Beiden hebben 150 punten. Een 100% score.
Voor de eindklassering tellen er 5 van de 6 wedstrijden, dus de titelstrijd ligt nog volledig open. Het wordt spannend in de komende weken.